om tanter

De senaste dagarna har jag inte haft inspiration för att fotografera och dagens grådaskiga väder lockar inte ut mig heller. Generellt tycker jag att det är rätt skönt att komma ut och ta några djupa andetag och se "bilder" men nu stannar jag inne i barndomshemmets trygga vrå. Här är allt bekant, till och med dundret av snö som glider ner från taket.

Lustigt det där med hembyn och hemförsamlingen. I min kyrka där jag är uppväxt blir jag kramad av gamla tanter som alltid har varit gamla tanter som kramat om mig. Jag inser att de för 20 år sedan inte var så gamla men å andra sidan var jag bara en liten plutt då. I den nya församlingen som jag sakta nästlar mig in i finns också mysiga tanter men de är inte mina tanter, de har inte sett mig växa upp. Nej på det nya stället blir jag helt enkelt tantlös, fast jag kanske kan vara en tant för någon annan. Men ett tag till kan jag återvända till min hemby och bli kramad av mina mysiga tanter.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0