for the love of the game

Efter några minuters spel tre mot tre i den lilla sporthallen kan jag knappt andas eftersom jag inte har värmt upp och dessutom är otränad. Känns som om jag ska kräkas om jag tar ett löpsteg till. Vilar lite. Kommer igen. Springer som en galning. Blir bortfintad. Snubblar på mig själv. Missar mål. Springer som en galning igen. Försöker tänka. Passar rätt. Någon gör mål. Svetten lackar. Krigar om bollen. Väger för lätt i närkampen. Stänger av passningsyta. Stjäl bollen. Springer. Fajtas. Svettas. Efteråt bränner det i musklerna som redan börjat bli stela. Träningsvärken kommer smygande. De tidigare så färglösa benen är fulla av mer eller mindre ömande blåmärken, de ömaste känner jag av till och med när jag sover. Lycka kan ibland vara att få stänga av allt och bara lira lite innebandy.


De syns inte så väl men de finns där...


Kommentarer
Postat av: ina

åh!nu skall jag med träna!

2009-10-29 @ 17:18:24
URL: http://www.winterbarn.blogspot.com
Postat av: MaKs

Snålt med ömmande m!

Var rädd om bena!

2009-10-29 @ 21:19:32
Postat av: Mikaela - Maskara.se

Jo mina problem var just tonårsakne. Jag är såå tacksam att jag har en fin hy idag och jag hoppas att de som har/hade svårare problem än jag också kan hitta ett sätt att kunna få kontroll över sin hy. Kram

2009-10-29 @ 22:47:15
URL: http://maskara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0