le


"Visste du att ditt ansiktsuttryck kan påverka dina känslor? Om du till exempel ler när du känner dig ledsen, kan det påverka ditt sinne positivt." (GP, 2010-09-28)

Då tänker jag att jag kanske kan lura min kropp, jag känner mig sjuk och jag är sjuk men om jag låtsas som om jag är nästan frisk så kanske jag blir det fortare. Tänk positivt.


(Samma avhandlig i psykologi som GP hänvisar till visar också "att personer med hög emotionell empati imiterar andras ansiktsuttryck i större utsträckning än andra".)


Kommentarer
Postat av: julia

haha! Då är jag väl en person med hög emotionell empati...(det var ju fint att höra) ...det har sagts att jag grimaserar mycket...

2010-09-28 @ 16:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0