att inte göra som man borde

Jag gör inte alltid som man borde. Jag följer inte samhällets alla konventioner. Jag gör inte alltid det som verkar det självklarar att göra. Ibland tänker jag att livet skulle vara mindre besvärligt om man gjorde som alla andra. Ibland önskar jag att jag bara följde efter utan att ifrågasätta, utan att streta emot. Ibland tänker jag att man är mer ensam när man väljer att gå en annan väg än den som är så självklar för så många andra att välja. Men sedan tänker jag att det är helt i sin ordning att jag går åt ett annat håll, att jag utan att se om någon vandrar med mig tar ett kliv i den riktining som för mig framstår som sann.


Kommentarer
Postat av: MaKs

Yes!

2009-11-11 @ 19:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0