I'm hurt - please vote



Ikväll i Dokument utifrån på Svt 2 visades en dokumentär med namnet Det våras för extremhögern. Det är en obehaglig, otäck och viktigt dokumentär om hur högerextremisterna vinner mark både i underground-rörelser och inom politiken i Europa. Italiens Berlusconi verkar än mer otäck. Jag blir mörkrädd. Jag är ledsen. Jag är bedrövad. Alla dessa arga unga män och lugna äldre herrar (och några kvinnor). Jag är emot högerextremismen. Jag är för människor. Jag är för invandring. Jag är för demokrati. Jag förstår inte att man kan göra skillnad på människor på det sättet som extremhögern gör.



Glöm inte att rösta i valet till EU-parlamentet (7 juni). (Från 20 maj kan man förtidsrösta.)

Do not forget to vote in the elections for the European Parliament (UK 4 june, Ireland 5 june, Malta 6 june). 

No olviden votar en las elecciones de Parlamento Europeo (7 de junio).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0