stan med stort S

dsc02223 (MMS)

Det är något speciellt med Göteborg. Jag får en positiv känsla så fort jag har göteborgsk mark under fötterna. Kanske beror det på att Göteborg var stan när jag växte upp, det var dit man åkte för att shoppa, gå på Liseberg eller bara strosa. Och nu är det fortfarande så att Göteborg är stan med stort S. Jag har aldrig bott där, jag kanske aldrig ens kommer att få bo där (fast man kan ju alltid drömma om en lägenhet med utsikt över kranarna) och jag vet inte om jag vill bo där för då kanske lite av den där känslan försvinner, då kanske jag inte längre kan njuta av regnet bara för att det är i Göteborg. Hade jag haft tid över hade jag åkt dit en vardag med kameran i handen, jag hade fotograferat de orangea kranarna som gör sig så bra mot en gråtrist himmel och sedan hade jag tagit mig en fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0