våga

Foto: Idha Lindhag

Idag har jag tänkt (jag brukar tänka varje dag så det är inget nytt) på saker jag vill göra, är ju hemma sjuk så det finns mycket tid att tänka på. Läste om en fotograf och blev inspirerad. Men det är så svårt att våga göra det där. Att tro på sin talang och sen helt enkelt jobba hårt. Det är så många som är så duktiga på så mycket. Jag vet att jag en gång hade talang och "potential" men det var då, för så länge sedan. Kan allt finnas kvar? Ligger det och gror någonstans på nanonivå (såg ett intressant program om nanoteknik idag)? Vad menas med talang? Vad är konst? Vad vill jag göra? Och varför? Hur kan det vara till nytta? Och för vem gör jag det? Och framför allt när? När ska jag hinna? Och vågar jag? Sen diskuterade jag ett eventuellt projekt med en släkting och blev ännu mer inspirerad att ta tag i kameran och skapa något. Jag kanske bara feberyrar. Det här med att tänka kanske inte är så bra ändå... Let's see what God has in stored for me.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0