vem kan ge oss lycka

Psalm 4

"För körledaren, till stränginstrument. En psalm av David.

Svara mig när jag ropar,
Gud, du som skaffar mig rätt.
Du öppnar vägen när jag är trängd.
Visa mig nåd och hör min bön.
Ni mäktiga,
hur länge skall ni skymfa min heder,
älska tomhet och bruka lögn?
Ni skall veta att Herren har varit
förunderligt god mot mig,
han hör när jag ropar till honom.
Upprörs ni, så synda inte.
Säg där ni ligger på er bädd: "Var stilla!"
Ge rätta offer, förtrösta på Herren.
Många säger: "Vem kan ge oss lycka?"
Herre, låt ditt ansikte lysa över oss.
Av dig har jag fått en större glädje
än de som fått korn och vin i mängd.
Jag lägger mig ner i frid och sover.
Du, Herre, låter mig bo i trygghet."

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0